Webshop koppelingen

Van relatief eenvoudig naar zeer complex, BitShop koppelt uw webshop aan ieder gewenst systeem om processen geautomatiseerd te laten verlopen. Denk bijvoorbeeld aan koppelingen met boekhoud/ERP systemen als Exact en datafeeds als Onetrail.

Naar koppelingen
shop=in-shop

Hoe gemakkelijk zou het zijn om meerdere online shops te beheren vanuit één backoffice? De BitShop shop-in-shop module maakt het mogelijk om vanuit één database meerdere, geheel verschillende, webshops te laten draaien.

Naar shop-in-shop
Klantenbinding

Het BitShop loyalty- of spaarprogramma realiseert klantbetrokkenheid en klantentrouw zodat uw relatie blijft terugkomen en geld uitgeeft in uw webshop. De BitShop couponmodule geeft u de mogelijkheid actiematig en gericht kortingen te bieden.

Naar loyalty- of spaarprogramma
Prijsbeleid

Het is voor de consument een koud kunstje om op het internet de prijzen te vergelijken. Een goed prijsbeleid is bepalend of er wordt gekocht in uw webshop of dat de klant naar de concurrent gaat. BitShop biedt standaard de tools voor een slimme prijsstrategie.

Naar prijsbeleid

Business rules van de webshop

Hoe worden de producten getoond, wat is de prijsbepaling, de opslag, hoe verloopt de orderafhandeling? Een greep uit de zaken die bepalend zijn voor het functioneren van de webshop en worden vastgelegd via de zogenaamde business rules. Het onderstaande schema laat in 5 stappen zien hoe het proces in de webshop verloopt. Getoond is het voorbeeld van een ICT BitShop die voor de datafeed is gekoppeld aan Onetrail.

  • 1 BitShop backoffice

    De producten kunnen handmatig of automatisch via een import (hier getoond via Onetrail) in de BitShop backoffice worden ingevoerd. De producten worden voorzien van één of meerdere afbeeldingen, de beschrijving, prijs, code enz. Tevens kan het aantal worden aangegeven voor de gewenste voorraad.

  • 2 Business rules productgebonden

    Naar wens kan hier het opslag percentage voor de inkoopprijs worden bepaald, hoe om te gaan met de voorraad of klantspecifieke prijslijsten. Uiteraard kan ook worden volstaan met het uitsluitend aangeven van de verkoopprijs waarvoor het product wordt aangeboden.

  • 3 BitShop frontoffice

    Bepalend voor de webshop weergave ,beleving en werking: hoe zien uw klanten uw shop, op welke wijze  kunnen uw klanten de producten bestellen. Nadat uw klant heeft ingelogd wordt de geplaatste bestelling (al dan niet klantspecifiek)doorgezet naar de backoffice. Tegelijkertijd ontvangt de klant per mail de bevestiging van de order met als bijlage een pdf van de factuur.

  • 4 Business rules klantgebonden

    Bepalend voor de wijze van orderafhandeling: denk bijvoorbeeld aan de verzendmethode, de betaalwijze, het op rekening kunnen bestellen voor zakelijke klanten enz.

  • 5 Orderafhandeling

    De laatste stap is het terugkoppelen of inschieten van de bestelling(en), in dit geval bij Onetrail.

Meer weten over BitShop?

Vraag de vrijblijvende online demo of een offerte aan. Of maak direct een afspraak.

Online demo Offerte Direct afspraak maken: 074 245 52 90